Психотерапия при панически атаки

Психотерапията е важна час от лечението на паническото разстройство.

Всяко едно разстройство на психиката е причинено от натрупани проблеми за разрешаване. Тези проблеми произвеждат напрежение. Идва момент, в който нашата психика не може да поема всичкото натоварване , на което сме я подложили и се разболява.

Така работи всяка една система в организма ни.

Ще приведа пример. Да си представим, че ви боли кръста. Боли ви така, че сутрин трудно се изправяте, сковани сте и не можете да си вършите работата ползотворно.

Разбира се отивате на лекар. Лекарят най-вероятно ви изписва болкоуспокояващи и противовъзпалителни, а също и физиотерапия, която да подмогне оздравяването.

Добрият лекар обаче ще се поинтересува защо ви боли кръста и ще ви разпита. Ще установи, че вдигате тежко например, че имате нужда да почивате повече, че тренирате неправилно и ще ви предпише режим на живот. Такъв, който да облекчава травмираното място и да не позволява на организма да се разруши още повече. Ще ви научи да разпределяте тежеста равномерно,когато вдигате, ще ви покаже упражнения, за загряване преди да тръгнете да тренирате и т.н.Ето такова лечение би било дълготрайно, защото се лекува и болката, но се отсраняват и причините за болката.

Същото е и с нашата психика. Получавате панически атаки. Отивате при психиатър.Изписват ви антидепресанти и успокоителни. Но ако не се третират причините, които предизвикват паническите атаки, то вашето лечение е непълно и временно.

А психотерапията прави точно това. Работи  с първопричините за вашите тревожни състояния.Така, че в утрешния ден те да са ди напълно под контрол и да не се разболявате и доувреждате.

Причини за паническите атаки

Страхът, че нямаме контрол над състоянието– безпомощни сте като малко дете и нищо не можете да направите.Тялото просто не слуша. Страхът от самата паник атака, предизвиква още по-големи кризи.

Стрес– Основен причинител. Много работа- малко почивка. Натрупване на много негативни събития. Дългогодишно изтощение на психиката. Натрупване на напрежения от различни проблеми, които нямат решения.

Вашият характер– Хора, които поемат много отговорности. Поставят нуждите на другите пред своите. Не споделят тежките си емоции, за да не натоварват другите.Смятат, че сами могат да се справят с всичко. Уязвима са и тези, които нямат подкрепа в живота и имат чувсвото, че и да искат да се облегнат на някого няма на кого. Хора, които са се роботизирали за да издържат и отдавна са престанали да следват нуждите си и да усещат какво искат.

Липса на близост, сигурност, взаимност в живота ви Обикновенно това създава огромна тревога. Ако се разболеете-няма кой, ако обеднеете –няка кой. Налага ви се да сте вечно силни, но и вие не издържате.

Желание за успех, водене на битки, които не са ни по-мяраЧувствате, че ако успеете ще сте щастлив. Само, че това, което сте захванали ви убива. Или поне начина, по който сте го захванали, ви убива.

Подтискане на много силни емоции, които намират излаз в паническите атаки

Тъга, разочарование, силен гняв.

Начин на психотреапевтична работа с паническите атаки

Първа стъпка

Справяне със страха от тях и обучаване на клиента как да ги намаля и да ги неутрализира

Има много способи и методи, чрез които можте да разтоварите напрежението, пораждащо паник атака. В началото терапевта обучава клиента си на тези методи, така че той да започне да контролира и управлява състоянието си. Така се преодолява страха от паник атаките.Вие вече ще знаете как да се справяте с тях.

Втора стъпка

Откриване на причините, поради които паник атаките се появяват и работа с тях

Това се изработва постепено, така че да не рухне живота на човека, който вече е съграден. Но и да се направят нужните  „размествания” , които да облекчат стреса.

Трета стъпка

Обучение на клиента да разтоварва- отговорности, емоции, чувства.

Психотерапията е наистина важно условие за дълготрайното преодоляване на паник атаките и всички тревожни разстройства.

Добави коментар